|
صفر و یک در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک بزرگ شد در آن سرزمین آفتاب در حال غروب است! درباره وبلاگ اين وبلاگ رو به همه علاقمندان با هدف معرفي ترفند هاي رایانه و موبایل تقديم ميكنم اميدوارم كه از همه ثانيه هاي زنگي تان لذت ببريد . آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
لینک های مفید
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۱۲ :: ::
نويسنده : m.y.k
ه گزارش بلاغ، محمد نگینی: علامه کورانی از معدود علمایی است که به صورت تخصصی در زمینه مسائل تاریخ اسلام به پژوهش پرداخته است. از جمله تخصص ایشان مسائل آخرالزمان و علایم ظهور است. وی از موسسین حزب الله لبنان بوده و در زمان جنگ ایران و عراق حضور داشته، و تاثیر مستقیمی در به راه اندازی صنعت موشکی ایران داشته است. گفتگویی خواندنی در خصوص علایم ظهور و نقش ایران در ظهور امام زمان را با ایشان در پیش رو خواهید خواند؛ و بررسی احادیث در خصوص ویرانی تهران در آخرالزمان و بحث سید خراسانی و یمانی و سفیانی در تحولات قبل از ظهور از جمله مباحث این گفتگو بوده است
فردا: باتوجه به اینکه اصالتان لبنانی هستید، علت حضورتان در ایران ارتباطی به احادیثی که در کتابهای تان ذکر کرده اید وجود دارد؟ به خاطر بحث آخر الزمان و نقش ایران و قم در قیام حضرت حجت است؟ الان معذور هستم بیشتر از این توضیح بدهم. به هر حال من با اعتقاد به خدمت به یاران امام زمان به قم آمدم. و اولین کاری که با یکی از دوستان به نام آقای مهری کردیم تحقیق در خصوص احادیث امام مهدی بود؛ و یک معجم احادیث جمع کردیم؛ و بعد از آن هم عصر ظهور نوشته شد. از آن زمان ما را به عنوان متخصص در زمینه عصر ظهور دانستند؛ و بعد از عصر ظهور هم معجم امام مهدی (عج) را نوشتیم که هر حدیثی شناسنامه دارد و سندش بررسی شده است و کاملا علمی بحث شده است. فردا: اشاره کردید به ارتباط با سید حسن نصرالله، بفرمایید ایشان را چطور آدمی میبینید و خاطرهای اگر از ایشان دارید بفرمایید. سید حسن ممیز (زیرک) هست. ذهنهای بشر مثل موتورهای ماشین است. بعضی موتور ژیان دارند. بعضی موتور بنز دارند، و موتور ذهن سید حسن موتور قویایاست. در همان اوایل که صدام گروهی را از عراق بیرون کرد، که سید حسن هم از جمله آنان بود، بنده توفیق داشتم که در بیروت به استقبال شان رفتیم و مدرسه امام مهدی را به کمک بعضی دوستان در بیروت تاسیس کردیم. مدتی هم در قم ساکن بودند. دیدارهای سید حسن با رهبری مخفیانهاست فردا: الان هم قم میآیند؟ الان نمیتواند قم بیاید. اسرائیل و موساد به وزن ایشان حاضرند طلا خرج کنند تا شکارش کنند. اگر هم به دیدار رهبری بیایند مخفیانه حضور پیدا میکند. فردا: به سراغ بحث اصلی مان برویم که در خصوص شبهات پیرامون امام زمان است. سروش معتقد بود که بحث ولادت امام زمان (عج) را عدهای از شیعیان سیصدسال بعد از حضرت حجت جعل کردند؛ و اصلا ایشان به دنیا نیامده اند. آقای سروش اهل خبره در علم اسلامی نیست. خودش اصلا احادیث امام مهدی را با دقت نخوانده است. اگر هم بخواند خیلی نمیفهمد. احادیث فارسی را بیشتر خوانده است. به زبان عربی تسلطی ندارد. حتی تسلطش به انگلیسی ضعیف است. بعدها فرانسویها و دانشگاه سوربونی به او دکتری دادند. من یک مقالهای به زبان عربی دارم که خواهش میکنم این را ترجمه کنید؛ که اصل روشنفکری حرکت فرانسویاست برای تخریب اسلام. اگر کسی بخواهد دین جدیدی تاسیس کند فرانسویها به لندن میفرستند. مانند بهایی بابی و ....... انگلیسیها اگر ببینیند کسی بخواهد کار فرهنگی ضد دین بکند آن فرد را به دانشگاه سوربون فرانسه میفرستند. تفکرات سروش مانند بنی صدر است فردا: احادیث ولادت حضرت حجت تاریخ صدورش به زمان ولادت حضرت مقارن هست؟ زمانی بنی صدر در همین فیضیه آمد و سخنرانی کرد. گفت: قال الله تعالی: و لا تَقِف ما لیس لک به علم. تّقفُ به معنی تبعیت هست. از مصدر قّفی میآید. ولی بنی صدر خواند ولا تّقِف به معنی متوقف نشدن خواند. بنی صدر این آیه را به این مضمون معنی کرد: اگر علمی ندارید متوقف نشوید. این اشتباهاست. معنی صحیح این هست اگر علم ندارید پیروی نکنید. اینها عربی نمیفهمند. سروش از همین نوع هست. نه علم تاریخ، نه علم رجال، نه علم حدیث و نه علم کلام را نمیداند. همین ادعا در خصوص جعل احادیث امام زمان را که مطرح میکند در جواب ایشان میگوییم اقای محترم شما همین کتاب معجم امام زمان را خوانده اید؟ میگوئید برای من اثبات نشده است امام زمان به دنیا آمده است. خیل خب ۵۰ حدیث صحیح در همین کتاب هست که سندش با بررسی راویان حدیث بررسی شده است. الان ۲۰۰ نفر از علمای اهل سنت هم معتقد به ولادت حضرت حجت هستند. نظراهل سنت را دیدی؟ شما مدعی عرفان و صوفی گری هستید. خب میدانید آقای شعراوی استاد ابن عربی قائل امام زمان با همین نسب هستند؟ در کتاب شعرانی هم هست. سروش نمیبیند و نمیخواند. چرا که اهل هوی و هوس است. سروش از نظر علمی تبل تو خالیاست. وقتی در قم با یکی از علما میخواست مناظره کند من گفتم به جای ایشان حاضرم مناظره کنم. زمانی در لندن در یک مناظرهای نشستیم و گفت: میتوانیم نماز جمعه را به جای روز جمعه در روز چهارشنبه بخوانیم، این یک امر اعتباری از طرف خداوند نیست، بلکه به بندگان موکول شده است. من در جواب گفتم این حرفها را وهابیها در دهان شما قرار داده اند؛ و اصل این صحبت هم در حمایت و دفاع از معاویهاست که معاویه روز چهارشنبه نماز جمعه را خواند. خب این نظرات معاند آمیز باعث شد که غربیها از امثال سروش خوششان بیاید؛ و غربیها گفتند میتوانیم تکانی به مبانی اسلامی بدهیم. سروش هوس جدید دارد که سخن جدید بگوید. به رشید بن عیسی گفتم جدیدترین نظریات دینی که دانشگاه سوربون مطرح کرده است چیست؟ گفت: ۲۰ نفر از همین اساتید سوربونی، جدیدا نامهای به پاپ نوشته اند که دینی میخواهیم که حرم در داخل آن نباشد. من گفتم چرا این طرز تفکر وجود دارد؟ مانند این است که بگوییم قوانین راهنمایی و رانندگی باشد، ولی بدون تابلوها و چراغ راهنمایی و رانندگی. خب حرم وقتی نباشد همین است. گفتم چرا این نظر را داده اند. گفت: علتش این است که میخواهند محرمات دین از بین برود. برای همین رسما از پاپ تقاضا کردند. این حرکت سوربون و افکار سروش یک پشت صحنهای دارد که باید آن را دید. مثلا میگوید اسلام منهی روحانیت. خب مگر میشود گفت: قانون منهی مجریان و متخصصین قانون و دادگاه ها؟ آیا میتوانیم بگوئیم ماشین میخواهیم تعمیر کنیم بدون رفتن پیش متخصص و مکانیک؟ فرض کنید یک استاد دانشگاه در لندن مسلمان میشود، خب وقتی میخواهد قوانین اسلامی را یاد بگیرد باید برود پیش امثال سروش و اسلام را از او یاد بگیرد؟ یا باید پیش متخصصین دین و علما برود؟ ۲۰۰ نفر از علمای اهل سنت قائل به ولادت امام زمان هستند فردا: سید کمال حیدری در صحبتی خطاب به علما مدعی شده اند که برای اثبات ولادت امام زمان فقط سه حدیث صحیح السند هست؛ و بقیه احادیث ضعیف السند هستند. فردا: یکی از اصلیترین اختلافاتی که میان اهل سنت و شیعه در خصوص امام زمان هست همین موضوع ولادت هست؛ که آیا اصلا امام زمان به دنیا آمده اند یا خیر؟ خب اصلا این مسئلهای نیست که در به دنیا آمدن یا نیامدن حضرت متوقف بشود. خب شما نسبت به حکومت عدل الهی که قطعیاست تبلیغ بکنید. ایرانیان اصلیترین یاران حضرت هستند فردا: در یکی از کتابهای تان نوشته اید که معلوم نیست ایران میآیند یا خیر؟ فردا: مشخصات کلی سید خراسانی که در روایات آمده است چیست؟ مراحل مختلفی در قیام ایرانیان طی خواهد شد. سلاح به دوش میگیرند، ولی نمیجنگند. سلاح به دوش میگیرند که بگویند ما قدرت نظامی داریم؛ و بعدها با غربیها هم جنگ خواهند کرد. در سال ظهور حضرت داخل ایران اختلاف میشود؛ و در ایران دو دستگی ایجاد میشود؛ و این قطعیاست. یک گروه میگویند پرچم حکومت ایران را به امام زمان میدهیم، ولی عدهای مخالفت میکنند. یاران خراسانی پیروز خواهند شد. البته توسط آذربایجانیها به پیروزی میرسند. امام صادق میفرماید: اگر آذربایجانیها قیام کردند پیروز میشویم و قیام قبل از ظهور تحقق مییابد. در نهایت یاران خراسانی پیروز میشود. خراسانی یعنی حاکم خراسان. سید هم هست. فردا: خصوصیات سید خراسانی را بفرمایید. اصلا در روایات خصوصیاتی در مورد خراسانی نداریم. خراسانی بعد از ظهور حضرت، خدمت امام زمان میرود و امام ایشان را به عنوان حاکم ایران منسوب میکند؛ و شعیب ابن صالح هم فرمانده نیروها میشود. در مورد شعیب ابن صالح هم که از راویان اهل سنت نقل شده است دروغهای فراوانی بعضا دیده میشود. نمونه ش. کتاب الفتن هست که متعلق به نعیم بن حماد که هم عصر امام رضا هست، ولی پر از روایات ضعیفاست. باید برای روایات اهل بیت به سراغ منابع معتبر برویم از جمله شیخ صدوق، شیخ طوسی، شیخ کلینی، و کافی؛ لذا در خصوص صفات سید خراسانی اصلا چیزی نداریم. فقط اسم خراسانی به عنوان حاکم ایران است و بیشتر از این نیامده است. فردا: در صحبتی گفته بودید که بعید نیست رهبر معظم انقلاب خراسانی معروف در روایات باشد. به عنوان امید میتوان گفت. ولی به صورت قطعی نمیتوان گفت. چرا که اگر قطعی بگوئیم رهبری سید خراسانیاست توقیت (تعیین وقت برای ظهور) میکنیم. یعنی امام زمان در زمان حیات مقام معظم رهبری ظهور خواهند کرد؛ و این کار درست نیست چرا که از توقیت در روایات نهی شده است. حتی در خصوص شعیب ابن صالح هم دروغ زیاد گفته میشد. به علی شمخانی میگفتند این همان شعیب ابن صالح است، چون پدرش صالح هست. من میگفتم که این اسمش علیاست شعیب نیست. ابدا درست نیست. چه کسی چنین ادعایی را مطرح کرده است؟ فردا: در کتاب بحار الانوار نقل شده است. ببینید احادیث ویرانی ایران از سوی امویها جعل شده است. در اصل امیرالمومنین فرمود:: پسرم مهدی دمشق را ویران خواهد کرد. در جواب این حدیث امویها نوشتند بغداد، کوفه و ری ویران خواهد شد. این جواب حرف امیرالمومنین هست. دروغهای اموی زیاد هست؛ و نمیتوانیم قبول کنیم. مگر اینکه سندی بیاید که واقعا اهل بیت گفته باشند. ۱۷ روایت صحیح السند در رسائل در حرمت قیام قبل از ظهور امام زمان آمده است؛ و میگوید هر پرچم قبل از ظهور حضرت قیام کند طاغوت است. امام خمینی این حدیث را تفسیر کردند؛ و گفتند که پرچم مقابل قیام حضرت، طاغوت محسوب میشود. نه قیامی که در راستای ظهور حضرت باشد؛ لذا قیام امام خمینی در خط ظهور است؛ و این مسئله تابع تقلید مجتهدین است. بعضی از مراجع از جمله رهبر انقلاب حتی در مسئله معتقدند که ولایت مطلقه فقیه هستند و برخی نیز مثل آقای سیستانی و آقای خوئی میگویند خیر. ولی رابطه علما با هم بهترین رابطه است؛ و این اجتهاد است؛ و فقه شیعه وسعت برای نظرات مختلف دارد. معتقدم وهابیت در عرض ۱۰ سال نابود خواهد شد فردا: حدودا ۲ سال پیش رهبر معظم انقلاب گفتند که ان شا الله تا ۲۵ سال آینده اسرائیل نابود خواهد شد. نظر حضرتعالی در خصوص این مطلب چیست؟ و آیا تصور میکنید ارتباطی به علایم آخرالزمانی دارد؟ حتی ببینید پیش بینی میشد داعش ۳۰ سال حداقل در عراق بماند، ولی دیدیم که چه شد. حتی معتقدم وهابیت در عرض ۱۰ سال از بین میرود. چراکه در روایات داریم در عربستان خلا سیاسی رخ میدهد و این علامت ظهور است. حرف رهبری هم با استناد به بینش سیاسی و روایت هست؛ و من به این مطلب اضافه میکنم که وهابیت هم در عرض ۱۰ سال ان شا الله از بین خواهد رفت. بله درست است. روایتی داریم که از نظر من معتبر است. در روایت آمده است شاهی در عربستان به نام عبدالله خواهد آمد و بعد فوت خواهد کرد و بعد بر سر قدرت اختلاف میان خانواده اش رخ میدهد و حکومت شان فقط یک سال عمر میکند و بعد حضرت ظهور خواهند کرد. خب الان سه سال گذشته است و این عبدالله که فوت کرد همان عبدالله روایات نیست؛ و بر این عبدالله منطبق نشده است. باید منتظر عبدالله دیگری باشیم. مسئله قطعی در عربستان خلا سیاسی و جنگ قبیلهایاست. خب حالا در زمان این عبدالله رخ نداده است و در زمان عبدالله دیگری ممکن است رخ بدهد. سلاح جنگی امام زمان فردا: با توجه به یپشرفت سلاحهای نظامی حضرت حجت با ابزارا آلات روز قیام میکنند یا با شمشیر؟ بر حسب روایات قطعی بین شیعه و سنی حضرت حجت از وسایل روز استفاده میکند و خود ایشان هم وسائل پیشرفته میآورند و از معجزه هم استفاده میکنند. فردا: آیا حضرت حجت دین جدیدی خواهند آورد؟ جوانان قدر ایران را بدانند. به جای اینکه کشورهای دیگر را آباد کنید در همین جا بمانید و کشورشان را آباد کنند. قدر ایران و قدر ارزشها را بدانید. درست است که دولت هم شاید تقصیرهایی داشته باشند و کم گذاشته باشد، ولی قدر ایران را بدانید. موضوعات پيوندها
لینک های مفید
|
||